Fischer – historia kultowych nart
Narty Fischer kojarzy większość ludzi. Cieszą się popularnością na całym świecie. Jeżdżą na nich zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. W Polsce znaczek firmowy Fischera kojarzą wszyscy, bo to właśnie na nartach tej firmy skaczą nasi zdolni skoczkowie – Kamil Stoch, Piotr Żyła i biega na nich nasza medalistka olimpijska – Justyna Kowalczyk.
Trochę historii
Firma Fischer to austriacki producent sprzętu narciarskiego. Została założona w 1924 roku przez Josefa Fischera Seniora. Na początku Fischer oprócz nart produkował też sanki z drewna i wózki ręczne. W roku 1936 ruszyła seryjna produkcja sprzętu narciarskiego, a kultowe już logo powstało w 1958 roku. Z biegiem lat stopniowo rozszerzano asortyment i zaczęto także produkować narty biegowe, zjazdowe i te, które używane są do skoków narciarskich. Firma Fischer ma w swojej ofercie także wiązania, buty narciarskie (zarówno biegowe, jak i zjazdowe) oraz akcesoria hokejowe.
Gdy założyciel – Josef Fischer Senior umarł, firmę przejęły jego dzieci. Nie wpłynęło to negatywnie na rozwój marki, narty Fischer stawały się z czasem coraz bardziej popularne. W 1964 roku austriacki narciarz – Zimmermann zdobył na nartach Fischera złoty medal w biegu zjazdowym. To w dużej mierze wpłynęło na wzrost sławy nart tej marki. Ludzie chcieli sami mieć fischery, żeby przekonać się na własnej skórze na czym polega fenomen tych nart. Firma musiała otworzyć nowe pomieszczenia produkcyjne, bo miała tak dużo zamówień. Właśnie w latach 60’ zyskała miano największego na świecie producenta nart.
Do dziś Fischer jest jedyną w pełni rodzinną firmą wśród największych światowych producentów nart. Od 1988 roku produkcja ich sprzętu odbywa się głównie w fabryce w ukraińskim Mukaczewie.
Najlżejsze narty świata
Przełomowy dla Fischera okazał się rok 1984, kiedy to stworzył innowacyjne narty cross country. Były to najlżejsze narty tego typu na świecie. Do ich produkcji wykorzystywano rewolucyjną technologię „the vacuum method”. Polegało to na wykorzystaniu Composite do budowy nart, które odtąd mogły być wykonane z jednorodnego materiału.